Livsglädje, trosglädje, träningsglädje!

Jag har i sommar varit med på en av mina absolut bästa resor! Och är fortfarande i en känsla av tacksamhet för att jag fick uppleva och vara del av den!

Efter en jobbig vinter och vår både på privat och arbetsmässigt plan bestämde jag mig för att nappa på en resa KRIK anordnade. Och jag är så glad att jag tog chansen. Det var första gången de ordnade ett träningsläger för oss som är 40+, 4.0 fick vi heta. Och det var helt fantastiskt. Träning, samtal, gemenskap, andaktsliv och bibelsamtal. Jag njöt varje stund under den veckan! Så kul! Vädret och omgivningen var inte så dum den heller där vi höll till på Las Playitas på Fuerteventura.

KRIK står för kristen idrottskontakt och har en hel del lokalavdelningar i Sverige, mestadels ungdomar.  Ungdomar som tränar tillsammans men också delar ett andaktsliv och kristen tro. Livet de luxe, om ni frågar mig. Jag som arbetar inom kyrkan kan ibland bli rätt trött på alla fikor och sittande som vi har inom kyrkans väggar. Nä, ut och röra sig, träna och må bra. Ta hand om både sin kropp och själ. Det är något jag vill.

Jag har länge drömt om att hitta någon kristen variant på träningsläger, och nu helt plötsligt fanns det. Men jag drömmer också att föra in mer av träning inom mitt eget arbete. Tänkt länge på det fantastiska om att kyrkan skulle öppna ett gym där musiken och avslappningen lätt kan anpassas till det budskap vi står för. I nervarvningen efter ett pass skulle vi ju faktiskt kunna ha en andakt, en meditation. Eller varför inte köra ett Walk and talk när människor behöver prata? Eller på caféet köra lite tikva som riktar fokus uppåt, utåt mot andra människor och den Gud vi tror på. Ja, det finns oanade möjligheter! Sport och Gud, det kan jag tycka att det hör ihop. Vem vet! Mina drömmar kanske kan bli av, kropp, själ och ande!