Erika & Stina

Namn: Erika Pihl.

Ålder: 22 år.

Församling: Nacka församling.

Utbildning: Development studies, Lunds universitet.

3 fakta om mig själv: Älskar att resa och upptäcka nya kulturer. När jag inte studerar/ arbetar är min favoritsysselsättning att laga en god middag med mina vänner/ familj. Älskar även att bara vara hemma och sträckse serier som Orange is the new black framför Netflix.

Varför jag deltar i praktikantprogrammet: Åker till Tanzania för att vidare utveckla min roll inom det internationella arbetet i Svenska kyrkan samt mötet med människor. Jag åker även till Tanzania för att upptäcka en ny kultur, natur etc samt se kyrkans och biståndets roll i länders utveckling.

Stina-Tysk-pressbild_webb

Namn: Stina Ekholm-Tysk

Ålder: 21 år.

Församling: Skarpnäcks församling.

Utbildning: Teologiska programmet inriktning präst i Svenska kyrkan, Teologiska högskolan.

3 fakta om mig: Jag älskar att vara ute i naturen, året om men helst på vintern. Jag gillar att nörda ner mig i saker, allt från tv-spel och fantasy till handarbete och historia. När jag inte pluggar eller jobbar har jag mycket igång och umgås mycket med vänner.

Varför jag deltar i praktikantprogrammet: Jag åker till Tanzania för att jag ska kunna utvecklas till den präst jag själv vill möta i kyrkan. Jag vill understryka att vi är en världsvid kyrka där vänskap och utbyte ger oss fantastiska erfarenheter och bidrar till en progressiv värld.