Det blev två kor!!!

Under hela fasteperioden från fastlagssöndagen till nu vid påsk har Ko-kampanjen pågått genom Svenska kyrkans internationella arbete.

Så här skriver Anne-Marie Axelsson:

”Alla barn i Kyrkans Hus olika grupper har under fastan fått ta hem en fastesparbössa och samla pengar i.

Under dymmelonsdagskvällen hade vi vår påsk/vardagsgudstjänst då barnen fick komma och lämna in dessa. Under förbönen kom barnen fram med sina bössor samtidigt som vi sjöng ”Vi kan dela, dela, dela du och jag. Dela av vårt överflöd med den som saknar hus och hem, och inte har nått dagligt bröd.” Efter gudstjänsten sålde vi lotter, hembakta kakor och diverse pyssel till förmån för ko-projektet.

Dessutom har vi haft barnsaksloppis och pengarna för att hyra bord, plus fikapengarna gick till ko/ kalv projektet.

Stort TACK till alla som har bidragit till detta fantastiska resultat! Vi samlade inte bara in till en KO utan TVÅ!!!! 2×5800 kr, detta är ungefär, men det blir två kor!!!!”

En ko! Foto Anne-Marie Axelsson.

Under gudstjänsten hade Kyrkans Hus fått låna en ko som på ett påtagligt sätt kunde illustrera vad det hela handlade om.

Uppdatering torsdag kväll:

Ett litet tillägg till Kon som fick vara rekvisita på gudstjänsten fick vi hjälp av LRF att låna till Kyrkans Hus.

LRF tyckte också att projektet ko/kalv projektet var värt att stötta vilket gjorde att de också lämnade med ett gåva.

Vardagsgudstjänst i Kyrkans Hus. Det blev pengar till två kor! Foto Anne-Marie Axelsson