När allting bara känns hopplöst

I bland känns livet oöverstigligt. Fullständigt hopplöst och meningslöst. Kom och lyssna på Suicidprevention i Klövedals församlingshem 21 mars kl 18 (fika) föredrag kl 19.

Foto: Lotta Sundberg/IKON

I bland känns livet oöverstigligt. Fullständigt hopplöst och meningslöst. För många av oss så lyckas vi ändå se en gnutta hopp, se ett litet ljus och kanske kravla oss upp ur mörkret.

Men för många så finns det inget hopp, det finns inget ljus, det finns ingen framtid.

I dag är det allt för många som i det läget väljer att ta sitt eget liv.

Suicidprevention väst arbetar med att hjälpa människor som vill ta sitt liv att hitta en annan väg. Suidicprevention finns också för de familjer och anhöriga som drabbats av att en familjemedlem, släkting eller vän tagit sitt liv.

Onsdag 21 mars är det Kustkyrkokväll i Klövedals församlingshem där Suicid-prevention väst kommer och berättar om sin verksamhet och hur alla kan vara med och förebygga och tänka om självmord. Kvällen börjar med fika kl 18 och föredrag kl 19.

Alla är välkomna!