Amen-samtal med biskop Susanne Rappmann

26 april kl 19 är det amen-samtal på Akvarellmuseet i Skärhamn, Tjörn. Kvällens gäst är biskop Susanne Rappmann.

Biskop Susanne Rappmann Foto Carina Etander Rimborg

Hur håller man samman ett mångskiftande stift i en orolig tid? Vad förenar medlemmarna i en församling i en polariserad värld och vilken roll spelar kyrkan i det sekulära samhället? Som första kvinnan i historien vigs Susanne Rappmann den 4 mars 2018 till biskop i Göteborgs stift. Hon har sin bakgrund som universitetslektor vid Bräcke diakoni och Karlstads universitet samt som präst och kyrkoherde i Mölndal. Hon skrev sin doktorsavhandling med undertiteln teologisk reflektion kring funktionshinder 2005. Hennes grundfilosofi är samverkan och möten med människor genom ärliga samtal och förtroendefulla relationer både inom och utanför Svenska kyrkan.

Samtalet leds av Johan Ernstsson.
Fri entré, platser för till kvarn.
Insläpp från kl. 17.00.

Ett samarbete mellan Nordiska Akvarellmuseet, Tjörns kommun, Sensus och Svenska kyrkan Tjörn.
Vatten Restaurang & Kafé har öppet!