Act Svenska kyrkan

Snart på väg till Tanzania!

Det jag ser fram emot med utbytet är självklart att få dela tro med andra i en kristen gemenskap i en annan kontext. Det ska bli mycket spännande att få lära känna en annan kyrka och uppleva vad det är att följa Jesus på en plats i världen som inte är som i Sverige. Att få se de små skillnaderna som hur liturgin skiljer sig, hur man ber och läser bibeln, ser på Jesus. Allt detta och ändå ha en gemensam nämnare i Kristus.

Utöver tron i sig hoppas jag på att få ett stort musikutbyte och planerar att plocka med en gitarr. Chansen att få sjunga och spela med andra och dela toner med andra människor ska bli otroligt spännande och roligt.

Sedan tidigare har jag varit aktiv med konfirmandarbete i min hemförsamling och med stiftets egna konfirmander på stiftsgården Stjärnholm. Jag har även arbetat som kyrkomusiker och gjort arbete där det har behövts i församlingen.

Just nu känner jag mig inte särskilt nervös över att åka iväg utan är ganska lugn. Dock tror jag att resfebern kommer att slå till när vi väl sitter på flygplanet påväg mot Entebbe.

Pax et Bonum!
/Samuel Gabrielsäther

View this post on Instagram

Ung i den världsvida Kyrkan 2018. Detta är Samuel Gabrielsäther från Strängnäs stift. Han ska åka till Tanzania ✈️🌍 @psaltaren23