Act Svenska kyrkan

Lär känna Adam

Snart drar vi äntligen iväg!

Jag är en 20-årig kille från Stockholm som tycker om att resa. Att möta människor är något av det roligaste som finns och att ta del av andra kulturer och resa är något jag har gjort sedan jag var liten. Så nu, bara någon vecka innan jag sätter mig på planet ner mot Bukoba i Tanzania, efter att jag har väntat och nu tagit nästan alla olika vaccin som står på lappen i vaccinationsmottagningen, så slår det in. Jag ska få ta del av ännu mer av den här världens historier och människor. Utbytet med unga i den världsvida kyrkan har funnits på min radar under några år tack vare en tidigare deltagare. Så tanken på utbytet hade varit med mig i några år nu och det ska bli riktigt roligt att äntligen komma iväg och dela den här erfarenheten med så många som möjligt. På återseende!

Adam Mattiasson