Act Svenska kyrkan

Lär känna Ida

Vad har jag gett mig in i? Hur kommer dessa tre månader i Tanzania att bli? Har jag förberett allt som måste förberedas? Tusen tankar och funderingar snurrar runt i huvudet. Ändå är det en tanke som överröstar de andra: Oj så kul det här ska bli!

Hej! Ida heter jag och kommer från Gävle, vilket tillhör Uppsala stift. Kul att just du har tagit dig hit för att läsa om våra äventyr! Om ca två veckor åker jag till Karagwe i Tanzania, vilket känns otroligt spännande. Jag ser fram emot att få ta del av en annan kultur, möta nya människor och få nya erfarenheter och perspektiv som jag kan ta med mig livet ut. I Gävle är jag aktiv i min hemförsamling och har under många år befunnit mig i den gemenskap och det sammanhang som funnits där. En längtan efter att se mer, upptäcka mer, uppleva mer har infunnit sig och att söka till detta utbyte kändes därför som en självklarhet.

I bagaget till Tanzania tar jag med mig nyfikenhet, öppenhet (är det ens ett ord?) och tacksamhet över att jag fått denna möjlighet. Som sagt: Oj så kul det här ska bli!

På återseende!

/Ida