Act Svenska kyrkan

Lär känna Eleonor

Hej Alla!

Mitt namn är Eleonor och jag är 25 år gammal och kommer från Staffanstorp som ligger i Lunds stift i Skåne.

Jag jobbar som kyrkvaktmästare i Staffanstorps församling och det är ett superroligt  jobb där jag får träffa väldigt många människor i olika stadier i livet och höra deras berättelser.

Till hösten åker jag till Karagwe som ligger i Tanzania, i 3 månader och det är något som jag verkligen ser fram emot. Det är lite nervöst, lite läskigt men mest kul och spännande!

När jag sökte till detta programmet kände jag mig lite fast i vardagen och kände att jag behövde göra något mer och utmana mig själv. Jag är en person som är väldigt hemmakär och trivs bra med att ha nära och kära runt mig, så att jag faktiskt ska göra detta och att jag ens ansökte till detta programmet är ett så stort steg för mig!

Jag är så glad över att jag har fått chansen av Lunds stift och av Act Svenska kyrkan – att vara en representant för dem är ett uppdrag jag tar på stort allvar!

Jag åker med min resekamrat Hanna och det ska bli roligt att uppleva Tanzania med henne och tillsammans med henne få lära känna landet, människorna och kulturen.

Jag hoppas att du fortsätter läsa om allas resor och kan inspireras att själv söka dig ut i världen.

Hälsningar Eleonor