Till innehåll på sidan

I någon annans vardag

Utbytesprogrammet Ung i den världsvida kyrkan

Utbytesprogrammet är ett samarbete mellan Act Svenska kyrkan och Svenska kyrkans stift och församlingar runt om i Sverige.

Klump i magen

Hej! Vi har inte varit här länge men jag har redan sätt mycket saker som ger mig en klump i magen och ett gråtande hjärta. Igår när vi shoppade sa vi till vår nya vän att det är okej om du vill gå med killarna och kolla istället och fick då svaret: Det är okej,…

Mat i mängder

Hello from the city with many malls and many cellphones! Som fader Dindo så fint sa. Idag försov vi oss (jag mig) inte! Hann till frukosten som bestod av ris med olika tillbehör. Jag åt ris och friterad banan. De andra åt någon omelett med tonfisk i. Mycket spännande! Förmiddagen bestod av en genomgång av…

• Emilia Kaufmann Asp

Äntligen på väg!

Hej allihopa! I skrivande stund (som var ca ett dygn tillbaka för min del) sitter jag i Doha och väntar på att få flyga vidare till Manila. Där väntar redan mina tre reskamrater som kom iväg en dag tidigare pga att mitt visum och pass blev försenat. Men ska bli härligt att få träffa…

• beatriceronsten

Vi är framme!

Sanibonani! Nu har vi landat och hittat vår koordinator Rev Mathe. Efter många om och men på flygplatsen här i Johannesburg åkte vi med honom till kyrkans kontor och det lilla hotell de har. Här ska vi nu spendera de närmaste dagarna och sen ta oss ut till våra värdfamiljer! Skönt nog har de planerat…

Första dagen på riktigt

Hej! Dagen började med att jag kollade på klockan och insåg att jag försovit mig. Inte så lite heller utan 3,5h!!! Panik. Det var bara att gå upp och åka till en galleria för att äta lunch. Sedan gick vi runt lite och tittade. Det va tydligen en liten galleria men förmodligen den största…

Supermegajättemycket spöregn

Hej därute! Vi är nu framme i Manila, när vi gick ut från flygplatsen möttes vi av spöregn och nu regnar det hur mycket som helst. Har lagt mig och det låter som att huset står mitt i ett stort vattenfall, som tur är har det slutat åska. Vi mötes på flygplatsen av fyra representanter…

• vanessaandersson

Äntligen på väg!!

Hej alla förväntansfulla följare! Nu äntligen är jag påväg hela kroppen pirrar och jag tror inte att jag har varit så här lycklig någonsin i hela mitt liv! Jag och tre fantastiska tjejer ska åka till sydafrika för att få möta kultur och tro tillsammans och ha tre underbara månader i någon annans vardag! jag…

• markuswilander

Hamad International Airport Qatar

Vi har äntligen påbörjat resan och vi har kommit halvvägs fram till Filippinerna, vi sitter just nu på Hamad International Airport och väntar på nästa flyg som ska ta oss vidare mot Manila. Klockan är 20.30  för er i Sverige och 21.30 för oss på ett ungefär och vi alla tre känner för att sova just…

• nadinestokland

Imorgon åker vi!

Hej! Mitt namn är Nadine Stokland och imorgon bär det av till Sydafrika med tre andra underbara tjejer. Just nu går det inte att beskriva hur jag känner inför resan då det finns så många känslor inblandade. Jag känner mig lugn och säker  över att åka men samtidigt känner jag en stor panik över vad…

Ändrade planer

Hej, Nu skulle vi suttit på ett plan mot Filippinerna men istället sitter jag här hemma. Visumkrånglet ledde till uppskjuten resa men snart åker vi. Det har börjat bubbla ordentligt i kroppen, jag är så spänd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag har börjat inse att det närmar sig nu och…