9 blandade tankar på söndagen

unnamed

Idag är en ledig dag. På många håll i landet är det prästvigning och svenska kyrkans kyrkor är det gudstjänster på temat ”vårt dop”. Dopet brukar jag lyckas peta in i alla möjliga predikningar under året så det får väl vara ok att inte predika idag.

Igår var det nationaldagen. Jag var ute med barnen och fanns i faggorna runt ”sverigebönen” vid tusenårsaltaret i Husaby men det blev aldrig möjligt att gå riktigt nära för barnen ville allt möjligt annat. Det är hur som helst bra att bo i ett fredligt land. Det är verkligen något att tacka för.

Min dator dog häromkvällen. Jag råkade spilla lite vatten på den och nu återstår det bara att se vad reparatören kan göra eller vad som kan räddas. Knepigt ändå hur en dator kan kännas som ett så personligt redskap. Nu skriver jag på familjens andra laptop och det känns lite som att använda någon annans tandborste.

Mest knöligt är det att jag har så mycket roliga bilder till bloggen som jag inte kommer åt nu. Bilden ovan är vad jag kunnat åstadkomma.

Fast nån som trimmar mustascher på natten med hjälp av ballonger i japansk stil är kanske inte det sämsta?

Annars fortsätter jag att avsluta min tid i Götene pastorat. Häromkvällen blev jag och en till avtackad av mina arbetskamrater. Det blev en hemlig resa till Lövåsa gård en bit utanför Götene. En rätt stor mjölkgård får man säga. 450 mjölkande kor! Fascinerande att se den sexdubbla mjölkroboten, koryggskliarmaskinen och bajsstädarroboten.

Man vet att man är präst på landet när det verkar som att majoriteten av medarbetarna kan ställa riktigt insatta frågor om vart saker leveras och om foder och grejer. Själv visste jag inte mycket märkte jag.

En annan grej är att jag håller på att fixa en mailfunktion till bloggen. Tanken är att den som vill ska kunna prenumerera på bloggen via epost. Detta faktiskt på förfrågan. Jag hör av mig igen när jag förstått hur allt funkar. Till dess kan du fundera på om du verkligen tycker det är genomtänkt att få dagliga (jo det blir ju det) mail härifrån…

Jag har också lagt till lite SEO-funktioner och google analytics och sånt som jag knappt begriper mig på. Nåt ska man ju lära sig.

Så. Vad gör DU idag? Skriv en kommentar!