9 blandade tankar på söndagen

3. Igår hade jag två vigslar. Det tror jag aldrig att jag haft förut, av någon anledning har jag över huvud taget haft väldigt få vigslar för att vara 7årig präst. Det var hur som helst fint och det är alltid lite speciellt att vara med på en kant en så speciell dag.

4. Det var glest mellan bloggposterna här tydligen. Inget sedan förra söndagen. Så illa ska det inte bli den här gången för nu har jag åtminstone min predikan att lägga upp här i morgon eller så.

5. Det är elfte söndagen efter trefaldighet och jag ska predika över mitt gamla favoritbibelord om att inte vara bara ordets hörare utan också dess görare (jak 1:22). Det handlar om att få tro och liv att gå ihop. Hade jag haft några församlingsbor som följt bloggen slaviskt och väldigt långt tillbaka så finns det minst två gamla bloggtankar gömda i den predikan att spana efter.

6. En kanske lite häpnadsväckande grej är att jag också tänker tala om att Luther haft fel om något. Det ni!

7. Jag har nått botten på min seriehög så nu läser jag ur min tunga bok om myter igen. Riktigt intressant även om man blir skeptisk över att den har så många år på nacken.

8. Som småbarnsförälder med oändligt mycket att plocka med stör det mig att det ändå är såpass ovanligt med ljudböcker (eller att de bara finns i nån app nånstans som kostar en massa MVH snåljåp). Åtminstone av sånt jag vill höra.

9. Vad gör du denna söndag? Dyker upp i Hulared eller Ölsremma? Skriv en rad och berätta!