En uppstånden Jesus från Dalhems kyrka.

7 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det trettonde söndagen efter trefaldighet och jag ska hänga i kyrkan i Ulricehamn stor del av dagen. Högmässa 10 och sedan konsert klockan 15. Kommer du dit så ses vi.

3. Evangelieboken säger att vi ska läsa flera otroligt centrala bibeltexter idag i gudstjänsten. Både om Kain och Abel och den barmhärtige samariern och orden från första johannesbrevet om att Gud är kärlek. Jag hade väldigt gärna talat en hel del om Kain och Abel inte minst men jag har också lärt mig en hel del nytt om den barmhärtige samariern som jag ser fram emot att dela med mig av.

4. Och predikan kommer förstås på bloggen imorgon.

5. Det är rätt mycket höst i vädret redan. Hoppas få plocka lite lingon snart åtminstone.

6. Jag har lyssnat på en bok om improvisationsteater och fascineras och tänker att rätt mycket av tänkande borde vara till nytta även för en präst. Här är ett klipp som exempel på hur det kan gå till:

7. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!