9 blandade tankar på andra adventssöndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

Känns lite som en bild av Guds rike. Två barn som dansar.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Med dessa adventssöndagar utan gudstjänst är det lite speciellt för jag vet ju precis hur det skulle varit ett normalt år. Då hade gospelkören Movin´Gospel sjungit i Ölsremma kyrka och därefter kakbuffé i byagården. Nu är det öppet i Dalstorps kyrka 10-12 för den som vill komma till en kyrka och be men det är det hela.
  3. Nu är det verkligen mycket spridning på coronan här så det är förstås fullt rimligt att ligga lågt med allt just nu. Men det är ju lika tråkigt för det.
  4. Vår andra tavla vid dalstorps torg hängs upp denna morgon. Jag vet ju på förväg att det är en fin tavla (av Lena Maijanen) så jag tror det blir till mycket glädje.
  5. Mitt arbete just nu består till väldigt stor del av att filma. I veckan har jag varit både i Limmared och i Tranemo och filmat andakter. Och så mina små adventskalenderklipp för dalstorps församling då.
  6. Andra söndagen i advent har med Guds rike att göra. Guds rike är nära. Det är Jesu ständiga budskap i ord och handling så där finns det ändligt att ösa ur tematiskt. Fast nu ska jag ju inte predika idag.
  7. Minsta barnet hemma har en fruktansvärd tandsprickning och kan knappt varken äta eller sova. Det tär en del på humöret.
  8. Känner mig egentligen väldigt ambivalent till alla dessa filmer som jag och många andra i kyrkorna producerar nu. Det känns nästan omöjligt att förmedla tro via något som swishar förbi på Facebook, man har liksom inte tålamodet att vara med med hjärtat där. Samtidigt är det roligt och man kan väl alltid lyckas skicka med någon liten tanke även i banala filmer. Och så roas jag av det tekniska att klippa på roliga sätt och så. Särskilt när jag slipper texta (som nu till kalendern).
  9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!