9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar!

1. Glad söndag kära läsare! Och glad fortsättning på påsken.
  2. Idag har jag två lite speciella gudstjänster att leda. Den första (11) är i Grönahögs kyrka med medverkande scouter i gudstjänsten (och med vernissage i församlingshemmet efteråt) och ett gäng extra människor som är på utflykt och dyker upp på vår gudstjänst. Efteråt är det också ett speciellt byakaffe från en fond som förvaltas i byn.
  3. Den andra gudstjänsten är i kapellet på Åsundsholm som därmed slutgiltigt tas ur bruk. Är lite konstigt att predika både första och sista gången där vid samma tillfälle. Åsundsholm är en av ”gårdarna runt sjön” och har varit i kyrklig ägo så det har varit många konfirmander som suttit i kapellet på sena aftonböner. Det är kl 17 och det blir nog rätt högtidligt i all enkelhet.
  4. Jag stötte på en gammal konfirmandblogg där åsundsholmskonfirmander fick turas om att skriva om sina dagar på lägret. Jag tillbringade rätt många somrar på konfirmandläger men det kändes som väldigt länge sedan nu.
  5. Vi lever fortfarande med blott en bil i familjen och det är rätt knepigt. Man får lösa de dagliga resorna dag till dag.
  6. Idag är det ”den gode herdens söndag”. På Åsundsholm har de nog motoriserade får för det är en jättestor golfbana där som ska hållas kort.
  7. Vi är alla herdar för någon. Och vi är också får till den store herden. Det är egentligen det som alltid är budskapet på den här söndagen men jag tror jag måste ha lite längre predikan än så annars blir det nog lite konstigt.
  8. Predikan kommer förstås här i vanlig ordning.
  9. Hur är din dag? Skriv gärna en rad och berätta!