9 blandade tankar på söndagen

Ny söndag, nya blandade tankar.

Smart uppfinning så man kan prata medan man åker motorcykel. Väldigt blandad bild.
  1. Glad söndag kära läsare!
  2. Jag är snöpligt sjuk igen och i några dagar har jag faktiskt varit riktigt dålig så även om det var meningen att jag skulle leda två gudstjänster idag så blir det inget med det. Jag får vackert gå hemma och hosta.
  3. En kollega med bra mycket vabbande bakom sig sa häromdagen att man ska tänka att det är en förmån att få vara hemma och så får man väl tänka. Fast det hade ju förstås varit roligare om man mådde bra i kroppen samtidigt.
  4. Det var tävling i ”dödshopp” här i Ulricehamn i lördags. Det hade varit roligt att titta på. En tävling i att hoppa från ett simhoppstorn och se ut att göra det vådligaste magplasket (i själva verket klarar de det på något fiffigt sätt). Udda sport får man säga.
  5. En sport jag ändå kan hålla på med hemma är mördarsnigelsamlandet. Igår blev det 52 på kvällen. Det verkar finnas lika mycket här som vid förra bostaden.
  6. Det är söndagen före pingst. När jag tittar i gamla pingstpapper så minns jag särskilt en pingstdag i Ova för länge sedan som jag inledde starkt med att högljutt drämma huvudet i en ljuskrona på vägen in i kyrkan (jag är rätt lång).
  7. På pingstdagen ska jag dock predika. Det ska bli roligt. Det är annars lite underligt med helgerna som är stora i kyrkans år men ändå går så obemärkt förbi även bland kyrkfolket numera. Som pingst till exempel. Då vill man ju gärna vara i kyrkan.
  8. Jag har lovat att skriva en artikel om träd till pastoratsbladet. Det är roligt men också lite mer allvar än att bara sorglöst blogga på här.
  9. Hur har du det idag? Skriv en rad och berätta!