Hand tar ett bakverk från ett fat. Foto från Hotel Eggers i Göteborg.

Utlandskyrkan på Sverigeturné!

Är du intresserad av vad Svenska kyrkan i utlandet gör? Funderar du på hur det skulle vara att arbeta för Svenska kyrkan utomlands? Är du intresserad av att engagera dig här hemma? Kom på vårt afternoon tea!

Foto: Hotel Eggers

Nu bjuder vi in dig som vill lära dig mer om det spännande och viktiga arbete som Svenska kyrkan i utlandet utför. Under en härlig fikastund berättar vi också om aktuella tjänster i Svenska kyrkan i utlandet – där du får möjlighet att ställa frågor och mingla med andra engagerade.

Öppet för alla

Träffarna riktar sig till dig som är förtroendevald, anställd, ombud eller bara nyfiken.

Boka din plats idag!

Klicka på länken kopplad till önskad dag och plats för att säkra din reservation. Varje biljett kostar 100 kr och omfattar fika, föreläsning och frågestund.

19/1 Frösön, Svenska kyrkan Frösön, klockan 15–17  – sista anmälningsdag 15/1

20/1 Stockholm, Clarion Sign, klockan 15–17 – sista anmälningsdag 15/1

21/1 Göteborg, Hotel Eggers, klockan 15–17 – sista anmälningsdag 15/1

26/1 Malmö, Clarion hotell, Temperence, klockan 15–17 – sista anmälningsdag 15/1

28/1 Skellefteå, Elite hotell Wood, klockan 15–17 – sista anmälningsdag 15/1

Vi söker församlingsherdar och komminister till våra utlandsförsamlingar

Vi söker just nu församlingsherdar och komminister till våra församlingar på Cypern, Teneriffa, Gran Canaria och södra Frankrike. Passa på att ställa frågor om dessa tjänster och hur det är att arbeta för Svenska kyrkan i utlandet på din närmsta afternoon-tea-träff. Läs mer om de aktuella tjänsterna här.

Varmt välkommen!
Johanna Holmlund Lautmann,