rickard

Skisser redesign svenskakyrkan.se

Här är två skisser på nya designen på svenskakyrkan.se. Observera att detta är skisser och att justeringar vad gäller till exempel bildval kommer att ske. Klicka på bilderna för skisser i full storlek i din webbläsare (eventuellt kan du få klicka med förstoringsglaset en gång också).  Först en bild på huvudstartsidan.

sk_externwebb_start1

Åtta huvudingångar för olika grupperingar av ämnen Se här för vad de kommer att heta. Överst en större yta som kan användas till olika budskap i form av bilder och text.

Skiss på församlingssida redesign svenskakyrkan.se

Sen en startsida för en församling. De viktiga nyheterna är; när besökaren är på en församlings sida försvinner den gemensamma menyn, istället en enkel trail med organisatorisk utgångspunkt. Menyn till vänster är församlingens egen och klickar besökaren på ”kontakt” leder det till lokal kontaktinformation. Församlingens egen logotyp uppe till vänster. På sikt församlingens egen bild i toppen (till att börja med får församlingarna välja bland två-tre bilder som stiftet erbjuder).