Vad vill du veta om kyrkorna?

Kungsbacka kyrka

Kungsbacka kyrka. Foto: Henrik Ström, Licens:CC By-Sa 2.0

Vi håller just nu på med att skapa en standardiserad visning av våra kyrkobyggnader. Det kommer att innebära att alla kyrkor varsin sida med liknande information. Målet är att vi ska ha en bra sökbar databas som hämtar och skickar information till och från flera ställen, till exempel mobiltelefonappar, andra webbplatser och databaser. Det kommer också innebära att vi får en mycket vackrare presentation av kyrkorna på svenskakyrkan.se.

Nu håller vi på att ta reda på vilken information som är mest efterfrågad hos våra besökare, är det öppettider, vilket år orgeln byggdes eller hur många sittplatser det finns?

Då är det väl lämpligt att vi ställer frågan här på bloggen också, alltså:

• Vilken information om en kyrka tycker du är intressantast att ha på en webbsida?