Fler bloggare på Svenska kyrkans bloggportal

Den senaste tiden har vi haft fullt upp med att skapa bloggar. Lidén i Athen är ett nytt tillskott, det är Gunnar och Christina Lidén som arbetar för Svenska kyrkan i Grekland och beskriver vardagliga och extraordinära händelser i Grekland med text, bild och illustrationer. Högaktuellt minst sagt.

Åke Bonnier har också nyligen flyttat över till bloggportalen, han är domprost i Stockholms stift och skriver både personligt och om aktuella frågor i kyrkan och i samhället.

Ninna Edgardh, präst i Uppsala, inledde med ett allhelgonainlägg, och på Arbogabygdens församlingsblogg ”Pax Bonum” skriver flera medarbetare om allt mellan himmel och jord.

Det finns fler superbra bloggare på bloggportalen, och fler kommer det bli, du hittar dem alla på blogg.svenskakyrkan.se.

Det är kul att bloggportalen har inspirerat aktiva i Svenska kyrkan att börja blogga, och även lockat över redan aktiva bloggare. Det är tydligt att det är påväg att bli den plats för diskussion och eftertanke som vi hade hoppats på.