Svenska kyrkans kyrkguide släppt till iPhone

Uppdaterad: Kyrkguide finns nu även till Android-telefoner.

Idag är vi stolta över att presentera första versionen av vår iPhone-app ”Kyrkguide”. Appen fokuserar kring två saker: våra kyrkobyggnader och det som händer i dem. Med hjälp av appen kan du hitta till den där kyrkan du ska på bröllop i, eller se om något händer i en kyrka i närheten av där du är just nu.

Du kan också lägga till en påminnelse så att du inte missar den där konserten, eller skapa din egen kalender utifrån de kyrkor du brukar fira gudstjänst i.

Vi är väldigt stolta över appen och ser fram emot att höra reaktionerna. Förhoppningsvis blir den så populär att fler församlingar väljer att lägga in sina händelser i vårt gemensamma kalenderverktyg.

Ladda ner appen antingen genom att söka på kyrkguide i App Store, gå till bit.ly/kyrkguide eller scanna QR-koden:

Vi kommer att forsätta utveckla appen, har du tips, kritik eller förslag, hör gärna av dig till info (snabel-a) svenskakyrkan (punkt) se, eller skriv en recension i AppStore.

PS. En androidversion är under utveckling, stay tuned. finns nu här.

Kartvyn med kyrkorna utmärkta. Du kan också välja ”lista” för att söka efter en kyrka via län/kommun eller i fritext.

Detaljvy för en kyrka. Här har du församlingens kontaktuppgifter och du kan lägga till kyrkan som favorit för att få in händelser i kyrkan i ”min kalender”.

Kalendervy. Här kan du se vad som händer i församlingen.

Detaljvy för en kalenderhändelse. Här kan du lägga in en påminnelse eller lägga in händelsen i din kalender.

”Min kalender” – här hamnar händelser du lägger till, du kan också hitta händelser i närheten av där du är just nu.