Ulrika Ekberg

Vad ska vi utvecka – omröstning i januari?

Här är en konkret möjlighet att påverka utvecklingsarbetet för Svenska kyrkans webbplattform.  Rösta på ditt favoritalternativ nedan. Det alternativ som fått flest röster den 14 januari kl 16:00 kommer att utvecklas.

Anpassa personaladministrationen

Möjlighet att i personaladministrationen styra att faxnummer ersätts med sms-nummer. Detta skulle göra informationen mer anpassad för de som anslutit sig till Svenska kyrkans gemensamma telefoniplattform.

Lista dokument som saknar ämnesområde

Möjlighet att lista alla dokument som INTE är kopplade till något ämnesområde.

Bildvisning – Förstoring

En möjlighet att kunna visa infogade enstaka bilder i förstorat läge. Vid klick på bilden visas den förstorade versionen på samma sätt som man nu kan göra från till exempel bildspelet.

Infoga karta

En funktion för att infoga en karta över församlingen med kyrkor och eventuellt andra inlagda platser.

Ny visning av e-postadress i Personallistningen

Ombyggnad av e-postformuläret i personallistningen. Tanken är att kontrollen för att avgöra om man är människa eller maskin (reCaptcha) byts ut till en annan variant och görs innan man kommer till formuläret OCH en utskriven e-postadress som då kan användas med lokalt e-postprogram eller sparas på valfritt sätt.

[poll id=”3″]