Ulrika Ekberg

Viktigaste utvecklingen – månadens omröstning februari

För tredje gången har du möjlighet att tycka till om prioriteringarna på hur webbgruppen ska vidareutveckla verktyget bakom svenskakyrkan.se och Svenska kyrkans gemensamma intranät.  Utan sms, andra chansen och Danny kommer här bidragen till februaris omröstning.

Infoga Bambuser-KANAL

På Bambuser finns möjligheten att sända i en ”kanal” – dvs alla livesändningar sänds via en och samma ”adress” och detta kan inte användas via vår vanliga ”Infoga multimedia”. Vill du att detta ska utvecklas som en funktion att dra in?

Utökad listfunktion

Du som redigerar på svenskakyrkan.se eller Svenska kyrkans intranät kan redan nu skapa listor, med exempelvis nyheter.  Skulle du vara intresserad av att aktuelltlistan som finns på svenskakyrkan.se’s startsida där senaste nyheten i listan visas med bild, blir möjlig för din webbplats med dina nyheter?

sida i ”Helbredd”

I och med detta kan du välja bort högerspalten till förmån för att använda hela bredden för mittspalten.  Vill du kunna välja det som alternativ för några av dina standardsidor eller nyheter?

Infoga din egen analyticskod

Det finns mer detaljerad statistik än den som erbjuds i verktyget.  Vill du själv kunna arbeta i Google Analytics så kan du skapa ett eget konto där och sen koppla detta till er webbplats.

OBS! Vi kommer inte att kunna erbjuda support för tolka statistiken.

Statistik från samverkansrummen

För att kunna bilda dig en uppfattning om hur många som besöker ett visst samverkansrum behöver du tillgång till statistiken.  Du kanske också vill kunna bilda dig en uppfattning om vad de som använder samverkansrummet i första hand gör där.  Detta skulle i sådana fall göras tillgängligt för samtliga administratörer för respektive samverkansrum.

Anpassad presentation för infoskärmar

En alternativ presentationsmall av en sida där man med hjälp av en inställning kan ”skala bort” navigering, sidhuvud, och vänstermenyn för visning på informationsskärmar i t.ex. receptioner och andra ”öppna” lokaler.

[poll id=”4″]