beatriceronsten

Ett litet hej!

Hej,
Mitt namn är Beatrice Ronsten, 19 år gammal och jag kommer från Stenkumla församling i Visby Stift. Precis som Torbjörn är jag en utbytesdeltagare som om en vecka (exakt en vecka idag faktiskt) sätter mig på planet till Sydafrika.
Vi fyra som åker till Sydafrika är pionjärer, eftersom Sydafrika är ett nytillskott i UIDVK-familjen. Det gör det både spännande och läskigt. Läskigt eftersom vi inte fått så mycket respons från våran koordinator än idag och ibland i mina värsta mardrömmar kommer vi stå på Johannesburgs flygplats utan att någon möter oss. Men samtidigt är jag så pass trygg i att programmet funnits så länge nu och att resa med Svenska Kyrkan så jag vet att Gud kommer vara med oss och att allt kommer lösa sig.
Det är också väldigt spännande eftersom vi blir de första att få göra denna upplevelse i just Sydafrika, så på sätt och vis får vi möjligheten att vara med och sätta en prägel på hur programmet kommer se ut Sydafrika.

När jag inte åker till Sydafrika genom kyrkan med fantastiska människor så gör jag för tillfället ingenting eftersom jag tog studenten från det naturvetenskapliga programmet i juni. Så min sommar har bestått av sommarjobb, träffa kompisar och planera inför detta äventyr. Vad som kommer efter återstår att se.

Jag hoppas du vill följa oss alla 18 här under hösten, men varnar redan nu för att jag är fruktansvärt duktig på sidospår och att missa poängen. Så lämnar jag något frågetecken efter ett blogginlägg får du gärna skriva en kommentar så kan jag förklara vad jag menar.

Vi hörs när jag är på andra sidan jordklotet!
Beatrice Ronsten