Recension av ”helgelsens filosofi”

Vandrande boktipsare. Perfekt illustration till idag.

Som jag nu tjatat om ett tag så har jag bidragit med en text till nättidskriften evangelium. Den kom igår ut med sitt nionde nummer. Denna gång med tema ”barnet”. Tidskriften evangelium är en gedigen ansats att få till ett bättre tankeutbyte i den svenskkyrkliga sfären. Det skadar verkligen inte så gå nu in och läs tidskriften. Det kostar inget men man får gärna stödja tidskriften genom att prenumerera. Adressen är http://tidskriftenevangelium.se.

Min recension av Karin Johannessons bok ”helgelsens filosofi” (som jag redan skrivit en del om men kommer att mjölka ut ytterligare någon bloggpost ur framöver) kan du också gärna läsa. Så får du se att jag också kan skärpa mig och skriva snyggt ibland.

Det får räcka som bloggpost idag. I kväll ska jag för första gången på ett halvår ta på mig prästskjortan och ge mig ut och leda en andakt. Återstår att se hur det går så jag får lägga förberedelsetiden där istället.