Blogg100 i år igen

"Aha! En utmaning! Jag tar antar den!"

”Aha! En utmaning! Jag tar antar den!”

Jag har märkt att jag tydligen i stort sett helt tappat intresset för bokrean. Det är lite trist för det har ändå varit en rolig händelse i sena februari. Det jag ändå tänker är att se om jag kan köpa in böcker till bokbord och annat till församlingen billigt någon dag snart. Det är ju alltid välkommet.

Däremot har det blivit dags för en annan ny ickekyrklig tradition. Bloggutmaningen #blogg100.

Det är tredje året jag hänger på utmaningen att blogga varje dag i 100 dagar i rad och det är förstås ingen stor utmaning för mig direkt eftersom jag ju bloggar varje dag hela året runt. Men det är väldigt roligt och inspirerande att följa och kommentera (och gärna kommenteras av) de andra bloggarna som är av de mest skilda slag.

Det brukar finnas med några kyrkliga bloggare varje år. Det är i stort sett som det alltid är i hela samhället. Vi ska vara med som de vi är, precis som alla andra. Även i bloggosfären.

Så i 100 dagar framåt kommer jag att tagga mina inlägg med #blogg100 på Facebook och twitter. Och nu vet du varför.