Den bästa bilden av himmelsfärden

DSC_0588 (1)

Glad himmelsfärdsdag! Kristi himmelsfärdsdag är den dag i kyrkoåret få vi firar ”uppstigen till himmelen, sittande på Faderns högra sida” som det står i trosbekännelsen. Den händelse när den uppståndne Jesus lämnar lärjungarna och så småningom i och med pingsten istället blir närvarande med sin heliga Ande bland oss.

Jag har samlat några fina bilder på detta till dagens bloggpost. Den första är en av de roligaste jag sett. Från Mossebo kyrka (som jag hade en stor fotobloggpost från häromdagen). Här ser man enbart Jesu fötter medan han försvinner upp i himlen!

Foto 2017-05-24 21 42 00

De här bilderna är också roliga. Jesus dansar iväg uppåt på den första och på den andra ser vi hans fotavtryck kvar på jorden. Betrakta dem lite och fundera på vad de säger dig. Ha en bra dag!

Foto 2017-05-24 21 47 41