rickard

Nytt flöde för lediga jobb inom Svenska kyrkan

Vi har bytt leverantör på sidan med lediga jobb i Svenska kyrkan. Workey skannar av en större mängd platsannonsplatser och sammanställer resultatet i ett flöde  som publiceras i vårt webbpubliceringssystem. Vi tror att vi har en ganska heltäckande samling platsannonser med anknytning till Svenska kyrkan. Nackdelen med automatskanning är att om en församling lagt ut samma annons både på Arbetsförmedlingens Platsbank (kanske med flera olika geografiska benämningar) och hos till exempel Manpower så dyker den upp på flera ställe i presentationen.

En fördel för församlingar som annonserar i Kyrkans tidning är att vi numera även läser av Lokus jobbannonser – och Lokus publicerar annonserna som går i Kyrkans tidning.