Min tisdag 2

Idag var jag tidigt på jobbet. Jag hade såå mycket att få ordning på. För det första skulle Juniorkören ha årsmöte med ekonomisk redovisning och verksamhetsberättelse som skulle på plats. Dessutom var jag tvungen att kolla in en sång på youtube för att få koll på hur den gick. Kompositören är vidtalad, och jodå, jag får sjunga sången med mina körsångare. Skissen som jag gjort med blyerts var högst bristfällig så det var millimeterkoll som stod på schemat. Det är så typiskt mig att göra en slarvig skiss och så litar jag helt och fullt på att min hjärna skall minnas alla detaljer, men se, så är det inte.

Sen hade jag en massa noter att få koll på till ungdomskören. Arbetsmaterial fanns i en länk och detta skulle bringas reda i (originalnoter delas ut på plats på körfestivalen senare i vår).

Innan lunch träffade jag en tjej som ville börja i kören. Jag kände genast igen henne, vi har mötts på diverse körkonserter i staden. Vi pratade lite och sen sjöng hon. Sången blev så fin och jag kunde lägga en stämma i refrängen. ”You´ve got a friend” sjöng vi. Så roligt med lite finsång så där innan lunch.

Efter lunch fick jag öva med min präst som ville uppfriska minnet kring liturgiska sånger. Det lades också lite stämmor och ännu mer sångglädje implementerades i lilla Lotta. Så roligt med ännu mera finsång!!

Sen skulle jag prata med chefen om våra söndagar i höst. Jag och mina musikerkollegor har planerat vem som spelar när och var, vilket inte är ett lätt pussel att få ihop. Vi har inte löst det än.

Alla möteshandlingarna till körens årsmöte kom på plats och jag kunde trycka ut en snygg bibba till kören. Jag dukade med saft och ballerina-kex och sen fick vi minsann en hel paket salta pinnar av vår präst som gick och förberedde kvällens aktivitet. Gissa om mina körbarn blev glada. Både kex och pinnar!!!!!!! Oj vad de åt. Årsmötet lyckades på något sätt att genomföras trots diverse gapskratt (berodde på sockerkickar lät de berätta… eller saltkickar kanske?). Julie, 9 år och dagens ordförande, hade ingen lätt uppgift, men till slut hade vi trasslat oss genom hela dagordningen. De vill sjunga sånger på engelska och ha övernattning i kyrkan. Det känns som om jag kan genomföra deras önskemål. Samt att de tyckte det var helt okej att öva igenom sångerna som ska sjungas på högmässan i stadens katedral, trots att endast 4 körsångare kan deltaga i denna mässa. Gissa om jag pustade ut över deras samarbetsvilja. Jag har nämligen de senaste veckorna varit ganska bekymrad över att endast ett fåtal har möjlighet att deltaga i den extra-insatta mässan. Men det är ju fler körer med och då känns det lättare. Vi hann även med att sjunga lite sånger efter årsmötet. Ibland går det snabbare än annars.

Idag var en typisk sån där gång där kören hade JÄTTEROLIGT och jag tyckte mest det var kaos. Men jag tappade inte humöret, så det är ju bra. Jag KUNDE se mitt i röran att de hade stenkul och då fick det vara bra med det.

När jag diskat och skrivit ut protokollet så gick jag in i kyrkan och lyssnade lite grann på musikteatern. Det var lysande bra, men lilla Lotta var helt slut och hungrig och dessutom lite smygförkyld med huvudvärk, så jag smet iväg efter en halvtimme. 2017-04-23 14.26.04Nu är kvällsmat intagen ute på lokal, och jag har suttit länge vid köksbordet och läst med dottern. Dessutom har jag övat nyckelharpa.