Dagen efter ljuvlig söndag!

Uppfylld.

Godmorgon.

Jag sitter här vid mitt köksbord och är bara så glad för en alldeles ljuvlig söndag.
På förmiddagen sjöng vi i vackra Ö Vemmerlövs kyrka. Vi träffades redan klockan nio och övade. Vi lyckades tränga in både pianist, basist och trummis samt sju körsångare i koret. Jag köper alltid fika att äta innan mässan eftersom vi håller på så länge, men just igår sparade vi fikat till efteråt bara för att hinna prata ordentligt. Det var mina gamla körsångare från Malmö som kom och det är en ren fröjd att få sjunga tillsammans!! Sångerna sitter i ryggmärgen och är det händelsevis en ny sång, vilket det var igår, så är de så disciplinerade att de övar järnet och kan rubbet när de kommer.

Jag tror vi satt och pratade ända till klockan två. Sen när vi kom hem var det ljuvligt att vila lite, göra ett mellanmål på banan och avokado, och sen gav jag mig iväg igen till nästa kyrka.

Kvällens gudstjänst hölls i Ö Hoby kyrka och det var så lugnt och skönt att komma in i kyrkan och tända lampan vid pianot och sen sitta där och öva i dunklet som rådde klockan halv fem. Jag vågade inte sätta mig vid orgeln. Jag är nyligen höftoperarad och får inte spela orgel på flera månader, det är för stor provokation för höften. Men sitta på min sitt-kudde vid pianot gick bra, så där satt jag hela gudstjänsten.

Sen var det alldeles ljuvligt att komma hem och slänga sig raklång i sängen och bara vila och läsa och vänta på kvällsmaten. Maken gjorde en insats och det blev himmelens gott!

Idag är det en lugn och stilla måndag. Vi ska till Ystad för att ordna ett nationellt ID-kort. Tänk, det tar 11 veckor att få ett nytt pass. 11 veckor!! Kära nån! Och ikväll är det sista repan med projekt-kören inför rekviem-mässa på lördag. Det ska bli roligt, både med repa och mässa!

Tänk, nu är det november-lov. Tiden går. Jag ska jobba halvtid denna veckan, det ska bli roligt och det känns bra i min kropp.

Nu har klockan avancerat till nästan sju och hunden behöver ut.

Jag önskar dig som läser en fin måndag! Frid!

En kommentar

Jessica Uvemark Svensson säger