Spork på Bio Rio

21/11 finns det möjlighet att se vinnaren av årets ungdomsfilmpris, amerikanska Spork, i Stockholm. Stockholms stift står bakom arrangemanget.
Spork

Man håller traditionsenligt till på Bio Rio, Horntulls strand 3. Före filmen bjuder man på macka och dryck och efteråt blir det godisregn. Start: 16.30.

Dansfilm

Spork är alltså en dansfilm i highschoolmiljö om rätten att vara annorlunda. Läs mer om filmen i tidigare inlägg här, Världen enligt Spork  (maj), Färgsprakande dansfest (mars).

Förfilm om Etiopienresa
Som förfilm visas   kortfilmen Resan till Eden , om när 30 unga och vuxna från Fryshuset, Sofia församling, Muslimska fredsagenterna och Judiska församlingen reste till Etiopien på en interreligiös resa för fred och förståelse sommaren 2010.

Anmälan
Anmälan görs senast 14/11 till www.stockholmsstift.se/kursanmalan  Mer info av Beatrice Lönnqvist, stiftsadjunkt för konfirmandfrågor (08/50894057).

Spork i Lunds stift

Nästa vecka den 10/10 visas Spork även i Ullareds Bygdegård, på en samling med kontraktsombud för ungdomsarbetet i Lunds stift.

Mikael Larsson

handläggare för kulturfrågor