Lite fakta om oss

Lite fakta om Kyrkogårdsförvaltningen i Enköping

Vi ansvarar för 27 kyrkogårdar. I kyrkogårdsförvaltningen har vi för närvarande19 helårsanställda, sju i driftgruppen, sex i tekniska gruppen, en kyrkogårds-och fastighetschef, tre arbetsledare, en reparatör och en landskapsingenjör. I år, 2023, har vi 13  säsongsarbetare (april-september/november) och sju timanställda.

Alla anställda samlas varje morgon i kyrkogårdsförvaltningens lokaler på Hagalund. Under säsongen april-november är vi fyra mobila arbetslag som reser runt mellan våra kyrkogårdar på landet med bil och släpkärra. I centrala Enköping har vi två arbetslag.

Etik och moral – ett värdigt slut, det är grundtanken i det vi gör. Vi strävar efter att skapa en vacker och vilsam miljö för alla kyrkogårdens besökare. Hur gör vi det? Jo, det är vad vi vill visa er här på bloggen, vad som händer just nu på kyrkogården.

En kyrkogårdsarbetare klipper gräs med en elektrisk gräsklippare.