Välkommen till Malmö Gunilla Hallonsten!

När en ny kyrkoherde och kontraktsprost tillsätts i sin roll och funktion brukar biskopen leda en mottagningsgudstjänst för hela pastoratet/församlingarna. Det är en händelse som är förknippat med fest och stor glädje.

I början av februari tillträdde Gunilla Hallonsten som kyrkoherde och kontraktsprost i Svenska kyrkan Malmö. Hur skulle det gå att genomföra en festmässa i Sveriges största pastorat när bara en handfull människor får närvara på grund av pandemin?

Ja, så här gick det: https://www.youtube.com/watch?v=Wl_zCf6GZQ0&t=3s

Nya kyrkoherden och kontraktsprosten i Svenska kyrkan Malmö, Gunilla Hallonsten, tillsammans med Lunds stifts biskop Johan Tyrberg vid mottagningsmässan i Malmö den 14 februari 2021 (S:t Matteus kyrka). Den digitala gudstjänsten följdes av väldigt många människor i hela Malmö men också från övriga landet och världen. Foto: Jens C Hilner.