clair

oppna dorrar i La Carpio, San Josè.

Idag har vi vart i forsamlingen del Carpio! Vi skulle vara med pa en musik-lektion, men det behovdes flojter, sa vi kopte det och akte sedan (l:as guppade sa att ryggen faktiskt knacktes sadar skont (for det regnar sa mycket att vagarna liksom inte gar att laga i tid)..) buss till den lilla byn. Pa grund av ran-risken kunde jag inte ta bilder ute, men utanfor kyrkan finns en skylt: ”ILCO”, och innanfor dorrarna ar en sal/kyrksal/lekrum-dar alla far plats och tyska volontarer mm har motsvarande ”oppna forskolan” till kl. 18 varje vardag! Folk kom in och ut nar vi ovade, pratade lite med nagon av oss, for dorren var ju oppen hela tiden (en del av forsamlingens ledord som star pa affisher ar ”utan vaggar/murar”, vilket bade ar av andlig betydelse (inklusiva massan och arbetet med personer exkluderade av samhallet/kulturen sasom hbt-personer, aids/hiv-drabbade, kvinnor, invandrare m.m) och byggnadsmassigt (hus utan vaggar och annars med oppna dorrar)!). Och efter musik-lektionen gick vi ut och hoppade hopprep med nagra barn som gick forbi – manga skratt och Mycket gladje! Jag kanner redan att ILCO ar mycket nara hjartat – vad de gor ar sa fantastiskt och behovligt och med sa mycket varme! Och musiken vi ovade pa ska nagra spela under massan imorgon! Sedan b:ar det av for mig till Alajuelita och Frida till Carit de Puriscal! Det ska bli sa spannande att traffa Janette och Pedro, min familj!

har ar tva bilder fran la Carpio – en kyrksal och annat i ett 🙂

La paz!