veronica12

Äventyr i Brasilien väntar

Om cirkus 50 dagar kommer lilla jag ge mig iväg på mitt livs äventyr, ut i den stora vida världen till andra sidan av vår fantastiska planet. Vem är då jag som lämnar trygga Sverige för att se vad som finns att se på en annan kontinent? Jo jag heter Veronica Pålsson, är 19 år och bor i Skövde i Västergötland. I juni tog jag studenten från samhällsprogrammet och vad skulle jag nu ta mig för när inte läxor och prov kommer ta upp den mesta av min tid?  Plugga vidare direkt kändes inte speciellt lockande och jobba har jag gjort en hel del helger nu. Ut och se världen, träffa nya människor och få uppleva en ny vardag kändes därför som en perfekt väg för en nyfiken och glad tjej som mig som gillar äventyr. Därför fastnade jag direkt för Ung i den världsvida kyrkan. Jag skickade in ansökan, fick komma på intervju och i april kom det ett fantastiskt mail där det stod att Brasilien väntar i höst! Lyckan var total och är fortfarande! Efter att ha jobbat som konfirmandledare i flera år kommer det bli fantastiskt att få komma ut och möta den kristna kyrkan i en helt annan miljö och kultur ihop med helt nya människor. Att få se, lära och dela med andra människor kommer bli en fantastisk chans som jag kommer att bära med mig hela livet. Så om mindre än två månader lyfter jag och tre andra tjejer från Sverige för att under tre månader få ta del av den världsvida kyrkan i Brasilien. Men äventyret har redan börjat och att få ner allt i en resväska kommer bli ett äventyr i sig….