amina12

Så var det bara 28 dagar kvar!

Den 31 augusti på eftermiddagen reser jag, Amina, och tre andra underbara tjejer till Brasilien. BRASILIEN!
I April kom det underbara mailet om att jag blev erbjuden en plats i utbytesprogrammet ”Ung i den världsvida kyrkan” och nu är det snart dags att fara över till andra sidan världen.
Tiden har gott fort, för fort. Det är först nu jag faktiskt inser att jo, jag ska åka till Brasilien. Galet!

Det här är mitt första inlägg på bloggen, så likt de andra tjejerna tänkte jag passa på att presentera mig lite.
Jag heter som sagt Amina och kommer ifrån Borgs församling i Norrköping, Linköpings stift.
Det är en församling med många fina medlemar som har hjälpt mig att växa otroligt mycket de senaste åren sedan min konfirmation.
Jag fyller 19 om en vecka och tog i juni studenten efter att ha läst Natur-Samhäll i tre år.
I sommar har jag jobbat på Kolmårdens djurpark i Norrköping på restaurang sidan, mat är därför ett stort intresse för mig, framför allt att äta den!
Frågar du mina vänner om hur jag är kommer de med största sannolikhet svara glad, engagerad och en tjej som har svårt att sitta stilla. Planet till Brasilien kommer bli en prövning!

I skrivande stund inser jag att jag inte har börjat packa, eller att jag kanske inte ens har hittat en vettig väska att packa i. Lyckan och nervositeten av att det snart är dags slår ut alla praktiska planeringstankar.
Jag tror jag talar för många av tjejerna i programmet när jag säger att resepaniken börjar dra igång på allvar.
Den 13 augusti ses vi alla igen i Uppsala och det gör mig lung att veta att jag kommer få dela mina tankar och känslor med det underbara gäng som deltar i programmet igen.

Nu ska jag åka och kolla på väskor! Tchau