beatrice12

Snart dags för Uppsala

Hej!

Snart är det dags att träffa alla igen i Uppsala. Ska bli kul!  Vi ska ha språkkurs där under två veckor, det ser jag fram emot. Är dock väldigt glad att Filippinerna är duktiga på Engelska då jag itne är den bästa på att lära in språk… =)

Funderar på packningen till Filippinerna, vill inte ha med mig för mycket, eller för lite, ska jag ha en rullväska eller en ryggsäck? Och hur mycket/lite ska jag ha med av allt? Ja det blir nog bra i slutet men ändå… hoppas jag. Det är ju ändå tre månader vi ska vara borta.

Sååå en kort presentation om mig då….

Beatirce Lyberger heter jag. Är 20 år och åker med Strängnäs stift (till Filippinerna) och bor i Nykvarn. Jag har arbetat som församlingsassistent i nästan ett år, och då haft hand om barngrupper, ungdomsgrupper mm. Blev intresserad av att arbeta i kyrkan efter min konfirmationstid i Nykvarn.

Jag vill studera till Socionom för att sedan kunna bli Diakon i Svenska kyrkan, än så länge är mina planer åt det hållet i alla fall. Men jag känner att jag har gott om tid att tänka ut min framtid, min kallning, mina känslor och hela JAG, när jag är i Filippinerna och får se en annan miljö och får in olika intryck. Jag hoppas på en toppenresa!

Ha det gött!