lillymattsson

Team Filippinerna – Lilly Mattsson, Linköpings stift

DSCN0183 - Kopia

För tillfället har jag extremt mycket resfeber, jag nervös, och extremt taggad på samma gång för att åka iväg.  Annars är mitt största bekymmer för tillfället hur allt ska få plats i väskan och hur en på smartaste sätt packar en ryggsäck.

Mitt namn är Lilly Mattsson och jag är 19år (fyller 20 under hösten) och är en utav Linköpings stift två stipendiater som under hösten kommer att befinna sig i en annan del av världen. Med tre tjejer – Agneta, Bella och Josefina ska jag imorgon ta flyget till Filippinerna. Svenska kyrkan har sedan barnsben varit en stor del i mitt liv och jag tillhör Skäggetorps församling i Linköping. Eftersom jag älskar att besöka nya platser och tycker det är hemskt spännande med nya kulturer kunde detta utbytesprogram inte passat mig bättre. Det kommer verkligen att bli en spännande höst med kulturkrockar, nya vänner, nytt klimat och ny mat.

Det jag är mest bekymrad över just nu är hur allt ska få plats i min ryggsäck som för tillfället inte i stort sett innehåller några kläder men snart är full ändå på grund utav godis, presenter, våtservetter och ett stort reseapotek.
Annars tycker jag allt mest känns spännande, det kommer till en början vara påfrestande med värmen och ett nytt klimat att vänja kroppen vid. Jag är inte heller jätteförtjust i fisk och skaldjur vilket de äter mycket av på Filippinerna. Men jag tror det kommer att gå jättebra. Jag måste bara komma ihåg att dricka mycket vatten och godisförrådet lär i alla fall räcka i en vecka 🙂