sannaholmeriksson

Ändrade planer

Hej,

Nu skulle vi suttit på ett plan mot Filippinerna men istället sitter jag här hemma. Visumkrånglet ledde till uppskjuten resa men snart åker vi. Det har börjat bubbla ordentligt i kroppen, jag är så spänd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag har börjat inse att det närmar sig nu och resfebern har sköljt över mig.

I det förra blogginlägget jag skrev blev det mest en beskrivning av mina känslor så jag tänkte nu beskriva vem jag är lite bättre.

Jag heter alltså Sanna, är 20 år och kommer från Linköping. Jag tog studenten i juni och har sedan dess inte gjort så mycket förutom åkt på de olika kurser som vi haft med Ung i den Världsvida kyrkan. Jag har varit konfirmandledare i fem år och det är något av det roligaste jag vet. Att få se och hjälpa andra hitta sin tro. Jag är även aktiv i ungdomsgruppen i min församling och var under våren med och planerade en resa i Paulus fotspår som vi sedan gjorde i början av sommaren. Andra saker jag gjort i kyrkan är bland annat att jobba på ett dagkollo för barn och så har jag varit ministrantledare. Mycket av min fritid spenderas inne på min församlingspedagogs kontor eller i olika aktiviter med kyrkan. Min församling är min trygghetszon och det ska bli spännande att åka ut i världen och få möta nya utmaningar. Förhoppningsvis växer jag som människa och får en utökad trygghetszon.

Jag tycker om att umgås med familj, vänner och min pojkvän, vara i kyrkan och att se nya ställen. Jag har ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv men hoppas komma underfund med det snart. Jag har många saker jag är intresserad av men det är svårt att välja.

Det var lite om mig. Imorgon åker jag till Filippinerna. Ofattbart.

Vi hörs!

Sanna