Emilia Kaufmann Asp

Äntligen på väg!

Hej allihopa!

I skrivande stund (som var ca ett dygn tillbaka för min del) sitter jag i Doha och väntar på att få flyga vidare till Manila. Där väntar redan mina tre reskamrater som kom iväg en dag tidigare pga att mitt visum och pass blev försenat. Men ska bli härligt att få träffa dom snart och upptäcka Filippinerna tillsammans! Ska bli så otroligt spännande, jag är sååå förväntansfull! Försöker hela tiden tänka på det som varit återkommande under våra kurser i sommar – att åka med ett öppet sinne och ett öppet hjärta!

Jag är alltså Emilia Kaufmann Asp, en av 17 stipendiater i svenska kyrkans program ”Ung i den världsvida kyrkan”. Tillsammans med Viktor, Sanna och Markus ska jag få uppleva kultur, tro och kyrka på Filippinerna. Jag är 23 år gammal och bor i Malmö tillsammans med min underbara sambo Ola. I våras började jag plugga mänskliga rättigheter på Lunds universitet, vilket jag tänkte fortsätta med väl hemma igen.

Följ gärna mig och resten av gänget på vår spännande resa!