juditpalmen

Olá

Som man säger hej, dit jag ska åka om lite mer än en månad – Brasilien.

Jag heter Judit, är 19 år och är för tillfället bosatt i Jönköping sedan en tid tillbaka. I juni tog jag studenten, och nästa äventyr som väntar är självklart min utbytestid i höst i ett extremt stort land som jag egentligen vet relativt lite om. Att få möjligheten att få vara med om det här är för mig något som jag är väldigt tacksam över och som jag verkligen vill göra det mesta utav. Eftersom jag precis tagit studenten och inte kommer börja plugga i höst kände jag att detta passade mig helt perfekt. Jag kommer fortfarande ihåg lyckan jag kände när jag fick höra meningen ”Jag skulle vilja skicka dig till Brasilien i höst, om du fortfarande vill åka?” Hur regerade jag? Jo jag började hoppa runt i mitt rum och det enda jag fick ur mig var ”Ja!”

Jag har varit konfaassistent i 4 år, suttit med i styrelsen för Svenska kyrkans unga i Jönköping och suttit i Valberedningen för Svenska kyrkans unga i Växjö stift. Nu har jag fått äran att delta i ”Ung i den världsvida kyrkan”. Annars på fritiden gillar jag att umgås med mina vänner, med min familj och en hel del annat. I framtiden vet jag inte vad jag vill göra. Jag har hundra idéer, tankar och saker jag skulle vilja göra. Vem vet egentligen vad framtiden har att erbjuda, jag får helt enkelt vänta och se vad som passar just mig, men något som intresserar mig mycket är miljö.

Så det var en liten presentation om mig. Mer om mig får ni läsa i höst.
Hoppas ni alla har en fin sommar!

SAM_2175om