malinmelander

Ynka 40 dagar till avresa!

Hej!

Mitt namn är Malin Melander och jag kommer från Borensbergs församling i Linköping stift. Jag kommer att fylla 19 år i oktober och har precis tagit studenten vilket jag firar med att den 4 september, dvs om endast 40 dagar (!!) åka mot Tanzania tillsammans med mina resepolare Anna och Felicia. Vi kommer för det mesta befinna oss i Bukoba i det nordvästra stiftet i ELCT (the Evangelical Lutheran Church in Tanzania) och möta vardagen där nere med så öppna sinnen som möjligt.

11801990_1127896137227404_165840299_n

Vad jag gör när jag inte åker till Tanzania? Joo på min fritid hemma i Borensberg älskar jag att spela fotboll och det är nog en av de sakerna som jag kommer sakna mest, mitt sköna lag med det sköna liret. Utöver det gillar jag att äta mat, umgås med vänner & släkten och hitta på spontana utflykter & evanemang. Jag har varit aktiv i kyrkan sedan barnsben med olika körer och barn-/ungdomsgrupper. Jag har varit ledare i miniorer-, juniorer- och konfirmandgrupper i totalt 6-7 år och har nu alltså fått chansen att åka till Tanzania och skaffa ännu mer erfarenheter om kyrkan, livet och världen.

Självklart är det med skräckblandad förtjusning som jag ser på hösten. Tre månader på en helt annan kontinent med hela min familj ca 6828 kilometer bort. Det blir en helt ny upplevelse för mig, men det är det jag är ut efter. Utmaningar, nya perspektiv och ett lite nytt jag. Jag har sett fram emot den här resan så länge jag kan minnas så nu är mitt mål att ta tillvara på varje liten millisekund där nere.

11777941_1127898010560550_1429061268_n IMG_2104
Jag kunde inte riktigt välja vilken av dessa två bilder som beskriver mig bäst

//Malin