oskarallerstrand

Snart åker vi!

Hej!

Jag heter Oskar Allerstrand och är en av de fyra stipendiater som åker till Tanzania idag. För ungefär tre månader sedan tog jag studenten från Täby Enskilda Gymnasiums naturvetenskapliga linje. Sedan dess har jag bland annat varit ledare på konfirmationsläger på Fårö för Täby församling, ett väldigt roligt uppdrag. Jag är alltså aktiv i Svenska Kyrkan i Täby församling, och mycket aktiv i SKU Täby där jag sitter i styrelsen. I SKU har jag varit aktiv sedan jag konfirmerade mig år 2012, och har där intresserat mig för internationella frågor. Det var också så jag kom i kontakt med utbytet och bestämde mig för att söka.

Jag är 19 år gammal och utöver mitt engagemang i kyrkan har jag under min gymnasietid hunnit med att jobba som fotbollstränare för ungdomar, engagerat mig i frågor som människohandel, och utvecklat ett intresse för specialkaffe.

Såhär på morgonen innan avfärd känns det supernervöst, jag är orolig för om jag har lyckats packa med allt jag behöver och för hur det kommer att kännas när jag kommer fram. Förhoppningsvis kommer nervositeten lägga sig när jag har satt mig på flygplanet och kommit iväg på riktigt. Jag är full av förhoppningar och är övertygad om att jag kommer att se otroligt mycket häftiga saker och träffa underbara människor.

/Oskar Allerstrand, Stockholms Stift

ska%cc%88rmavbild-2016-09-08-kl-09-58-05

Här är Tanzaniagruppen! Vilket härligt gäng! Ni kan följa oss på instagram @jambotanzania