simonwiebe

Hallå från Simon Wiebe!

Vem är jag då? Jag kommer som sagt från  Linköping ,brinner för att spela teater och att allmänt vara en social person. Tycker om att diskuterat allt ifrån vädret till dagens politiska system.  Mitt engagemang i kyrkan tog fart i samband med min konfirmation. Genom att i kyrkan få en möjlighet att vara mig själv, få en plats där jag fick  möjlighet att växa i tro och ansvar. Sedan dess har jag varit aktiv i kyrkan på flertal sätt som konfirmandledare till styrelseledamot inom Linköpings stifts referens grupp för de internationella arbetet. Sedan 2014 är jag aktiv ledamot för distriktsstyrelsen för Svenska kyrkans Unga  i Linköping stift en organisation som jag är otrolig stolt över att få vara en del av.

Jag har funderat lite kring vad jag egentligen har för förväntningar på den här resan och jag tror framförallt att jag verkligen vill lära nya människor och se hur deras liv och vardag ser ut.  Men kommer självklart att blir otroligt spännande att få se och uppleva en annan kultur  som skiljer sig en hel del emot den kulturen som jag kommer ifrån.

Så när jag nu sitter på tåget och blickar ut över vårt vackra landskap och vet de kommer att dröja 3 månader innan jag får se det igen är en sorg , men också en spänningen över vad som kommer att ske , och vem vet vilka äventyr kommer få vara med om i Filippinerna?