Åsali Ahlström

Hej från Tanzania!

I min vardag här hemma så jobbar jag på förskola, sparkar lite fotboll och är även aktiv i min lilla församling. I församlingen är jag med och driver ungdomsgruppen, konfirmationsgrupper och på senare tiden med i det internationella arbetet.

Just nu är jag så enormt taggad på att bara få komma till Tanzania, samtidigt som jag är så grymt nervös för hur de verkligen kommer vara när vi kommer på plats. Även fast min kropp känns helt ut och in såhär vid utresa så försöker jag fokusera på de förväntningar och anledningar till att jag gör denna resa.

Det som jag framför allt längtar till är att få se kristen tro i ett helt nytt sammanhang, lite komma till en helt ny plats där jag aldrig varit förut och att dela något med dem som är en så stor del i mitt liv. Utöver de ser jag så framemot att bara få träffa människorna och möta kulturen.

/ Amanda