Act Svenska kyrkan

Hawajambo och hejsvejs från Erik Hesselstrand!

Jag heter Erik Hesselstrand och är en gladlynt prick från Vadstena i Linköpings stift. I det lilla samhället har jag engagerat mig i kyrkans konfirmandarbete, fått sköta kreativa uppgifter och fått följa med på ekumeniska läger i Europa. Genom min uppväxt har jag fått hänga i både frikyrkor och svenska kyrkan och efter gymnasiet tog jag ett bibelskoleår i Oslo. Jag tycker det är fascinerande hur man lever ut kristen tro på olika sätt och vill lära mig mer om hur det är att vara kristen i olika sammanhang. Är inte Svenska kyrkans utbytesprogram då en ypperlig möjlighet att lära sig massor nytt om just det?!

Förövrigt är jag också en insnöad kulturnisse som gillar att både skapa, fota och måla själv men också låta mig imponeras och hänföras av andras konst. I Tanzania ska jag verkligen hålla ögonen öppna för estetiska uttryck! Jag vill också pröva på andra människors vardag; följa med i deras jobb, gå på deras toaletter och äta deras mat (på ett ödmjukt sätt). Jag tror verkligen jag kommer få utlopp för min nyfikenhet i Tanzania.

Jag hoppas du vill hänga med här på bloggen!

Hälsningar Erik

View this post on Instagram

Ung i den världsvida Kyrkan 2018. Det här är Erik Hesselstrand från Linköping stift och han ska resa till Tanzania ✈️🌍 @erikottohessel

A post shared by Ung I Den Världsvida Kyrkan (@ungivarldsvida) on