Act Svenska kyrkan

Miriam och Sofia påväg till Costa Rica!

Vi är ett av de två respar som åker till huvudstaden San José i september. Där kommer vi vara del av Lutherska kyrkan ILCO. Just nu är vi på 3 veckors kurs för att lära oss mer om Act svenska kyrkans arbete, samt landet vi ska åka till.

Dags att berätta kort om oss själva:

Jag heter Miriam Drewes och är en mycket glad och energisk person som älskar att vara med vänner, resa och gå på långa promenader i skogen med min hund.

Jag, Sofia, gillar att vara ute i naturen, träna och vara med vänner. Utöver det är jag aktiv i ungdomsorganisationen 4H.

Vi är såklart nervösa inför alla äventyr som väntar medan vi samtidigt är otroligt tacksamma för denna möjlighet att få lära känna Costa Ricas kultur. Att bo i landet, inte som turist men som del av en familj och en församling. Vi ser fram emot att lära oss om skillnaderna och likheterna mellan den svenska kyrkan och ILCO. Sist men inte minst ser vi även fram emot maten, musiken och alla underbara människor vi kommer träffa.