Tid För Ingenting (old news)

Det är ju semestertider och mesta delen av tiden når jag mest internet med ajfån, det blir inte så mycket bloggat då. Det avancerade inlägget om det fina i att vara en syndare får vänta lite. Här kommer i alla fall ett kort från skolavslutningen för några veckor sedan. I Götene har vi fina relationer till skolorna, vilket vi är glada över, och kyrkans medverkan i skolavslutningarna (i kyrkan förstås) är självklar och populär (vilket jag verkligen tycker är roligt)!

Fiske i Hôlmestad kyrka

Bilden visar början på årets skolavslutningsäventyr, med solstolar och metspön och grejer talade jag och Björn Carlstedt om att det viktigaste inte är vad man har att berätta för andra när semestern är slut, utan att man hunnit njuta av ledigheten. Det är viktigt att ha Tid För Ingenting också (TFI). Något att ta till sig kanske för både mig och dig? Kanske inget mindre än en ”andlig övning”?