Veckans 5 bästa

Ett gäng länkar…

Fullt ös inför julen? Hög puls? Sätt dig ner, ta en kopp choklad och titta på veckans repriser från Vandra Vägen tills hälsan repat sig! Eventuell kan du förstås spara det till mellandagarna eller nåt.

1, Veckans simplaste inlägg var kanske det om att en bloggpost på Vandra Vägen lett till en artikel i tidningen Dagen. Stolt över det.

2, Efter att ha lyssnat på ”mörkrets hjärta” som ljudbok skrev jag en tanke utifrån den. ”Joseph Conrad och mörkrets hjärta och jul”.

3, Och visst kan man likna Kyrkan vid ett pussel?

4, Kan det finnas religiöst förtryck utan religion? Kanske det! I så fall i form av förtryckande sekulär ortopraxi.

5, Och ett fåtal läste igår min fina post på Tomasdagen om helgonet jag delar namn med.

Annars lackar det mot julen här i familjen med. Vi väntar ett barn ganska snart så vi har rätt minimala krav på oss. Faktum är att vi ska hänga på det kyrkliga julfirandet här i Götene för alla som behöver någon att fira jul med. Det har jag dels länge velat uppleva, dels är det bra om man inte orkar ordna allt själv. Väldigt fina initiativ som kyrkor ordnar runt om i landet, säkert där du bor också.