Stora ting på gång!?

Vad vet alla om Kyrkan?

Hej hej kära läsare.
Jag jobbar på en serie inlägg jag kallar ”saker alla ”vet” om kristendomen” där jag tänkte bemöta en del missförstånd kring Vägen.

Jag har förstås en lista redan men det vore roligt om du kan hjälpa mig utöka den. Vad finns det för ”sanningar” om kristen tro som inte nödvändigtvis är sanna?

3 svar till ”Stora ting på gång!?”

1. Profilbild för kyrksyster

Att kristna måste följa alla regler i GT. Att kristna anser att det är rätt att döda ”otrogna”. Att kristna förkastar vetenskapen. Att kristna hjärntvättar barn. Att kristna i alla tider har varit korrumperade. Att det är kristnas fel att det finns krig. Att kristna inte kan älska eftersom de är så inne på det eviga livet(en anklagelse jag själv fått på min blogg).

2. Profilbild för Rosa

Att vi inte får se skräckfilm.Att vi måste vara höger politiskt.

Tack för de svaren, det har varit igenkännandets fniss och pannan i djupa veck samtidigt när jag läst dem. En del saker ni nämnt har jag förberett för att skriva om, en del ska jag försöka klämma in. Idag börjar i alla fall serien med sexfientlighet, sedan får vi se hur lång den blir…